جت پرینتر

معرفی جت پرینتر cij

معرفی جت پرینتر CIJ

راهنمای خرید جت پرینتر cij

معرفی جت پرینتر cij :

قبل از خرید هر وسیله ای به خصوص وسایل الکترونیکی شما باید مدل های مختلف و ویژگی های آن دستگاه را بشناسید .

اگر بخواهیم جت پرینترها را به مدل های مختلف تقسیم نماییم میتوان به ۳ دسته کلی تقسیم کرد .

۱٫ جت پرینتر های HP

۲. جت پرینتر های CIJ

۳. جت پرینتر های DOD

باید دقت داشته باشید که بسیار مهم است که شما قبل از خرید هر کدام از این مدل ها را همراه با معایب و مزایا بشناسید تا بتوانید نسبت به نیازتان دستگاه مناسب را انتخاب نمایید .

در این مقاله قصد داریم آنچه قبل از خرید جت پرینتر CIJ  مورد نیاز است را برای شما توضیح دهیم و به معرفی جت پرینتر cij بپردازیم .

CIJ  به چه معنا میباشد ؟

جهت معرفی جت پرینتر cij بهتر است ابتدا معنی لغوی آن را بیان کنیم .

جت پرینتر CIJ  همانطور که در بالا گفته شد یکی از سه مدل جت پرینتر صنعتی میباشد که مخفف شده سه واژه  Continuous Inkjet Printer میباشد و اگر بخواهیم معنی لغوی این کلمه را بیان کنیم میتوان این کلمه را جت پرینتر همراه با پاشش مداوم جوهر ترجمه کرد.

و همین پاشش مداوم جوهر است که باعث میشود جت پرینتر CIJ  بیشتر برای تیراژ های بالا و کارخانه هایی که در طول روز تعداد بسیار زیادی چاپ دارا میباشند مورد استفاده قرار بگیرد .

جت پرینتر cij چه مزایایی دارد ؟

هنگام معرفی جت پرینتر cij  باید در مورد سرعت دستگاه صحبت کنیم .
اگر بگوییم که جت پرینتر های مدل cij  به سرعت بالایشان معروف هستند دروغ نگفته ایم . یکی از مهمترین قابلیت های این مدل جت پرینتر چاپ بالای ۵۰ هزار عدد در طول روز میباشد .

از ویژگی های دیگر به قابلیت چاپ روی انواع سطوح نا هموار اشاره نمود .

این دستگاه ها با جوهر های بر پایه حلال کار می کنند و به همین خاطر جوهر به محض چاپ خشک می شود و علاوه بر این اوپراتور قادر خواهد بود تا ۳ سانتی متر بین هد دستگاه و محصول فاصله بگذارد و این نشان از قدرت بالای پاشش جوهر در دستگاه میباشد .

اما شما باید حین خرید جت پرینتر همه زوایا را در نظر بگیرید و فقط دلبسته مزیت های دستگاه نشوید ، دستگاه های جت پرینتر cij مانند هر وسیله ای همانگونه که مزایایی نسبت به دیگر محصولات دارد معایبی نیز دارا میباشد که در ادامه معرفی جت پرینتر cij به آنها میپردازیم.

شما در حین کار ممکن است مشکلاتی نیز برایتان پیش بیاید حتی  ممکن است شما در پایان مقاله برای خرید دستگاه جت پرینتر رو به پرینتر های اچ پی بیاورید.

نحوه کارکرد جت پرینتر cij چگونه میباشد ؟

در حین کار شما باید از جوهر مخصوص استفاده نمایید که در مخزن های نیم لیتری و یا یک لیتری در اختیار شما قرار خواهد گرفت . (میزان مخزن جوهر نسبت به مدل دستگاه تغییر میکند .)

در قسمت پایین مخزن جوهر یک فیلتر قرار گرفته است که جوهر از این فیلتر عبور میکند، اما نکته ای که حائز اهمیت است تعویض فیلترها میباشد .

شما موظف هستید به صورت دوره ای این فیلترها را تعویض نمایید در صورت تعویض نکردن فیلتر در طولانی مدت ممکن است برای دستگاه اختلال ایجاد شود .

جوهر پس از گذشتن از فیلتر از طریق یک شلنگ که طول آن متناسب با مدل دستگاه متغیر است وارد مخزنی به نام گان هولدر میشود که دارای یک نازل ۴۰ تا ۶۰ میکرونی میباشد.

زمانی که جوهر از سر نازل عبور کرد به وسیله یک الکترود شارژ و باردار میشود و به وسیله ولتاژ دستگاه به بیرون پرتاب میشود .

بخشی از جوهر باردار شده باقی مانده به وسیله قطعی به نام گاتر به فرایند بازگردانده میشوند .

قطعات و برد های دستگاه :

در جت پرینترهای سی آی جی قطعات مکانیکی زیادی استفاده شده است که مهم ترین آنها تعدادی پمپ هستند که قبل و بعد هر پمپ یک فیلتر به کار رفته است.

همانطور که در اول مقاله گفته شد سیستم چاپ دستگاه پیوسته و مداوم میباشد و به همین دلیل نیاز است که به صورت دوره ای این فیلترها تعویض شوند.

در صورت تعویض نشدن فیلترها به پمپ ها فشار وارد میشود و باعث بروز اختلال در کار دستگاه میشود.

به این نکته توجه داشته باشید که پمپ ها حدود ۳۰ درصد قیمت دستگاه را شامل میشوند و با توجه به گرانی قطعات این امر یکی از مشکلات دستگاه های جت پرینتر cij به حساب می آید .

از طرفی به علت کار مداوم پمپ های مختلف دستگاه و انجام عملیات مختلف برای چاپ دستگاه هوا وارد دستگاه میشود و نیاز به هواگیری پیدا میکند

هواگیری دستگاه کار دشوار و سختی نیست اما بهتر است ک شخصی متخصص این کار را انجام دهد تا دستگاه دچار مشکل نشود.

به علت استفاده از بردهای الکترونیکی مختلف در درون دستگاه بهتر است تا از محافظ برق استفاده نمود .

راهنمای خرید جت پرینتر cij

 

شستشوی هد دستگاه:

در حین معرفی جت پرینتر cij باید به این موضوع اشاره نماییم که، زمانی که جوهر از دریچه هد به بیرون پرتاب میشود به دلایلی متفاوتی از جمله غلظت جوهر، ولتاژ دستگاه، استفاده از جوهر با کیفیت های مختلف باعث کثیف شدن هد دستگاه میشود و لازم است که اپراتور با استفاده از حلال مخصوص هد را شست و شو دهد

به این نکته باید دقت داشت که ممکن است گاتر، حلال را به درون دستگاه مکش کند و باعث تغییر غلظت جوهر شود پس اپراتور باید دقت زیادی در حین شست و شو داشته باشد تا حلال به داخل دستگاه وارد نشود .

جت پرینتر CIJ برای چه کسانی مناسب میباشد ؟

با در نظر گرفتن تمامی جنبه های گفته شده در مورد دستگاه و معرفی جت پرینتر cij میتوان اینگونه بیان کرد که جت پرینتر cij مناسب کارخانه هایی است که روزانه تیراژ بسیار بالایی را دارا هستند و این میزان چاپ قادر خواهد بود که هزینه های بالای دستگاه و هزینه نگهداری و تعمیرات دستگاه را پوشش دهد

به عبارتی این دستگاه برای کارخانه هایی که روزانه کمتر از ۲۰ هزار چاپ دارند زیاد مقرون به صرفه نمیباشد .

درصورتی که هنوز در انتخاب مدل جت پرینتر تردید دارید و صحبت های بیان شده در مورد معرفی جت پرینتر cij مشکل شما را برطرف ننمود و نیاز به مشاوره دارید میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *