جت پرینتر

انواع جت پرینتر ها و تفاوت آنها با یکدیگر

انواع جت پرینتر

بررسی انواع جت پرینتر

در صورتی که نیاز به بررسی و معرفی انواع جت پرینتر دارید مقاله ی زیر میتواند راهنمای خوبی برای معرفی انواع جت پرینتر و تاریخ زن برای شما باشد .

جت پرینترهای دستی

برای مشتریان با حجم کار کم و یا مشتریانی که بودجه کمی را برای خرید جت پرینتر در نظر گرفته اند و یا مشتریانی که محصولات در ابعاد بزرگ نظیر چاپ بر روی بشکه چاپ، بر روی پالت ،چاپ بر روی دبه سنگین و غیره را دارد و می خواهند و روی آنها چاپ بزند.

جت پرینتر دستی از ساده ترین و اقتصادی ترین مدل جت پرینتر ها میباشد با جت پرینتر دستی وابسته به اینکه کارتریج جت پرینتر از کدام مدل باشد (کارتریج می تواند پایه آب برای چاپ بر روی سطوح جاذب آب و یا پایه الکل برای چاپ بر روی سطوح غیر جاذب) توانایی چاپ بر روی انواع محصولات را دارد.

جت پرینتر دستی ساده ترین و اقتصادی ترین مدل جت پرینتر میباشد با جت پرینتر دستی میتوان روی تمامی سطوح می‌توان چاپ زد. جت پرینترهای دستی هیچ محدودیتی در ابعاد چاپ و یا محصولی که قرار است روی آن چاپ بزنیم ندارند در واقع جت پرینترهای دستی توانایی چاپ هرگونه فونت هر زبان و انواع و چاپ انواع بارکد میله ای و یا بار کد qr را دارند .

از مزایای جت پرینتر دستی می توان به نکات زیر اشاره کرد.

*وزن کم قدرت مانور بالا

*وجود انکودر در جت پرینترهای دستی به منظور عدم جمع شدگی و یا کشیدگی در چاپ در صورت تغییر در سرعت حرکت جت پرینتر.

جت پرینتر های اتوماتیک

جت پرینترهای اتوماتیک مناسب برای تیراژ تولید بالا و کارخانه ها و یا کارگاههای بزرگ است در واقع جت پرینتر اتوماتیک بر روی پایه مخصوص خود نصب می گردد و به واسطه سنسور محصول را دیده و فرمان چاپ صادرمیشود .

جت پرینترهای اتوماتیک در سه مدل موجود است.

الف.جت پرینتر با تکنولوژی hp :

این مدل از جت پرینتر ها بهترین گزینه برای کارخانه ها با تیراژ کار زیاد و یا متوسط است از مزایای این تکنولوژی می‌توان به پایین بودن قیمت جت پرینتر ،عدم نیاز به سرویس و نگهداری جت پرینتر، اپراتوری آسان و سرمایه گذاری اولیه اندک برای خرید جت پرینتر نام برد.

از محاسن مهم جت پرینتر اتوماتیک با تکنولوژی hp می توان به موارد زیر اشاره کرد:

*عدم نیاز به شستشوی هد جت پرینتر

*عدم نیاز به تعویض فیلتر و پمپ

در این مدل از جت پرینترها همزمان با تعویض کارتریج تعویض تمامی قطعات مصرفی اعم از هد، نازل ،پمپ ،..انجام میپذیرد و نو می گردد و در نتیجه پایین آمدن چشمگیر هزینه تعمیرات و نگهداری را در پی خواهند داشت .

در این مدل از جت پرینتر ها به دلیل استفاده از کاتریج قابلیت استفاده از چند رنگ به شکل همزمان و یا غیر همزمان وجود دارد و بر خلاف جت پرینترهای دیگر نیاز به هیچگونه شستشو و تخلیه سیستم از جوهر نیست.

ب :پرینتر با تکنولوژی cij:

در این مدل از جت پرینتر جوهر و حلال به شکل لیتری در مخازن دستگاه ریخته می شود و به واسطه پمپ ،جوهر با غلظت خاص مکش شده و به سر نازل هدایت می‌شود و عمل پاشش جوهر بر روی محصول انجام می پذیرد.

در این مدل از جت پرینترها صفحات با ولتاژ بالا عملیات باردار شدن جوهر انجام می پذیرد از محاسن این مدل از جت پرینتر ها می توان به :

* ارزان بودن هزینه چاپ

* توانایی پرتاب جوهر تا فاضله ۱۵ سانتیمتر اشاره کرد

از معایب این مدل از جت پرینترها می توان

* قیمت بسیار بالای دستگاه

*هزینه بسیار بالای تعمیر و نگهداری

* نیاز به اپراتور متخصص را نام برد :جت پرینتر با تکنولوژی DOD یا پیزو الکتریک این مدل از جت پرینتر ها از هد zaar استفاده می شود و به دلیل قدیمی بودن تکنولوژی و هزینه بر بودن تعمیرات و نگهداری و گران بودن قیمت اولیه دستگاه این نسل از جت پرینتر ها در حال جایگزینی با جت پرینتر ها با تکنولوژی hp و یا با تکنولوژی جدیدتر می باشد.

شرکت آرین بهرنگ سیاه قلم با بررسی تمامی شرایط بهترین مدل از انواع جت پرینتر را برای شما عرضه کرده است .

درصورت نیاز به راهنمایی بیشتر در مورد بررسی انواع جت پرینتر  و اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید :

۰۹۱۲۶۳۹۲۴۵۹

۰۹۱۲۹۳۳۶۲۳۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *