جت پرینتر

مهم ترین فاکتورها و نکات خرید جت پرینتر دستی و اتوماتیک

مهم ترین نکات خرید جت پرینتر

هر زمان قصد خرید یک جت پرینتر داشتید باید یک سری نکات خرید جت پرینتر را مد نظرخود قرار دهید تا سرمایه و وقت خود را مدیریت کنید

در فیلم زیر بصورت کامل نکات خرید جت پرینتر مورد بررسی قرار گرفته است.

نمایش ویدیو درباره نکات خرید جت پرینتر

رزولوشن یا رزولیشن چاپ

عددی که نشان دهنده کیفیت چاپ و واحد آن dpi است. هر چه این عدد بالاتر باشد، کیفیت چاپ بهتر خواهد بود. معمولا جت پرینترهای موجود در بازار دارای حداقل رزولوشن ۳۰۰dpi هستند.

فاصله پرتاب جوهر

این گزینه نسبت به محصول شما می تواند اهمیت بالا یا پایینی داشته باشد. بطور مثال چاپ در محصولاتی که دارای سطح فرورفته می باشند، باید فاصله پرتاب جوهر بیشتر باشد، تا کیفیت بهتری داشته باشد در غیر اینصورت چاپ شما ناخوانا خواهد.

جوهر(کارتریج) پایه الکل باشد یا پایه آب

برای محصولاتی که نسبت به آب نفوذپذیر هستند و آب را جذب می کنند مثل کاغذ، کارتن و چوب، کارتریج پایه آب مناسب هستند. و برای محصولاتی که نسبت به آب نفوذناپذیرند مثل انواع فلز، شیشه ، پلاستیک و … باید از کارتریج پایه حلال یا همان پایه الکل استفاده کرد

تعداد خطوطی که دستگاه می تواند ساپورت کند

برای چاپ پارامترهای مورد نیاز روی محصول مثل تاریخ تولید، تاریخ انقضا، سری ساخت، قیمت، لوگو و … شما به جت پرینتری نیاز دارید که تعداد خطوط بالایی را ساپورت کند. در حقیقت هر چه تعداد خطوطی که دستگاه میتواند چاپ بزند بیشتر باشد، محدودیت شما  کمتر خواهد بود و شما را بی نیاز خواهد کرد.

انکودر در دستگاه جت پرینتر دستی

در جت پرینترهای دستی، بدلیل اینکه سرعت دست همواره یکسان نیست، ممکن است چاپ ما کشیده یا جمع شود. قطعه انکودر در جت پرینتر سرعت دست را بصورت ثابت به دستگاه وارد می کند تا همیشه چاپ بصورت یک اندازه و یکسان انجام گردد حتی اگر سرعت دست بالا یا پایین باشد.

از دیگر ویژگی های جت پرینتر تنظیم اندازه چاپ می باشد. بدین صورت که شما میتوانید تنظیم کنید چاپ شما در چه اندازه ای چاپ شود

عدم نیاز به اتصال به کامپیوتر

بعضی از جت پرینترهای موجود در بازار صفحه نمایش لمسی ندارند و شما برای چاپ نیاز به سیستم کامپیوتری یا موبایل خواهید داشت تا اطلاعات مورد نیازتان را تایپ کنید و به دستگاه انتقال دهید. این مورد باعث می شود تا مشکلاتی را برای شما بوجود آورد یا اینکه بعلت در دسترس نبودن یا خرابی سیستم کامپیوتری شما باعث شود که خط شما از کار بیافتد.

 ولی بعضی از جت پرینترها دارای صفحه نمایش هستند و تمام موارد را از طریق دستگاه میتوانید تنظیم کنید و دیگر نیازی به کامپیوتر برای تایپ اطلاعاتتان ندارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *