بسته بندی تخم مرغ

اتوماتیک کردن سالن های مرغداری

اتوماتیک کردن سالن های مرغداری

اتوماتیک کردن سالن های مرغداری :

هدف از اتوماتیک شدن سالن های مرغداری کنترل بهینه بوده به طوریکه مصرف انرژی را کاهش و روند رشد طیور را افزایش میدهد.در این سیستم شما می توانید با فراهم کردن بهترین شرایط برای طیور

بازده خوبی را از سالن های مرغداری خود دریافت کنید.

بطور کلی با اتوماتیک شدن سالن های مرغداری میتوانیم کنترل کیفیت دقیق تر و در نتیجه افزایش تولید بهتری داشته باشیم.

چگونه مرغداری خود را اتوماتیک کنیم؟

۱_قفسه سازی:

یکی از مهم ترین مزایای پرورش مرغ در قفس امکان به وجود آوردن نظارت بهتر بر روی طیور می باشد و نظارت بر پیشگیری از بیماری به شکل عجیبی آسان تر میگردد.

امکان ثبت دقیق تر آمار میتواند برای بررسی کار و برنامه ریزی های آینده مورد استفاده قرار بگیرد.

۲_تهویه:

استفاده کردن از سیستم های تهویه در مرغداری ها امری بسیار مهم و لازم است و عدم استفاده از تهویه اکسید کربن در مرغداری های صنعتی و سنتی بسیار پر اهمیت می باشد.

به صورت کلی سیستم های تهویه برای تامین رطوبت و اکسیژن و خارج کردن گازهای مضر از سالن های مرغداری به کار گرفته میشود که از کارهای بسیار مهم برای دست یافتن به شرایط مطلوب است.

۳_نور:

یکی از عواملی که میزان تولید مرغداری را تحت تاثیر قرار می دهد روشنایی می باشد.روشنایی کم و یا روشنایی بیش اندازه در طول دوره رشد طیور اثر منفی بر عملکرد مرغداری می گذارد.

درگذشته برای روشنایی سالن های مرغداری از لامپ های رشته ای استفاده می شد که مقرون به صرفه نبودند اما اکنون با جایگزین شدن سیستم های روشنایی هوشمند ال ای دی  علاوه بر کاهش مصرف انرژی،بهره وری در زمان پرورش و مزایای دیگری را به دنبال داشته است.

در سالن مرغداری هایی که از لامپ های ال ای دی استفاده شده است پرندگان رفتار آرام تری دارند و این حالت در نور کم یا زیاد فرقی نمیکند.

به طور کلی مزایای استفاده از ال ای دی در صنعت پرورش مرغ عبار اند از:

_کاهش هزینه ها

_افزایش کیفیت تخم مرغ

_افزایش طول عمر باروری

-افزایش بهبود سیستم عضلانی جوجه

 

۴_کنترل وزن طیور:

وزن کشی مرتب پرنده ،یکی از عوامل بهبود کیفیت پرورش می باشد و به مرغ دار کمک می کند که از عملکرد خود مطلع بماند اما به دلیل اینکه این کار بسیار سخت و دشوار می باشد باید برای سریع تر کردن کار ها از یک سیستم هوشمند برای وزن کشی طیور استفاده کرد.

۵­_آب و دان:

بیشترین هزینه برای یک سالن مرغداری در ابتدا دان و پس از آن آب مصرفی است.از طرفی توزیع تغذیه درست آب و دان یکی از عوامل مهم این امر می باشد که اگر توزیع ساخت دان را مکانیزه نکنیم نمیتوانیم از هزینه های اضافی جلوگیری کنیم.

۶_سیستم عیب یابی خودکار:

در بیشتر مواقع به دلیل حجم کاری زیاد ،مرغدارها از خرابی بعضی از سیستم های خود اگاه نمی شوند.یکی از مزیت های سیستم کنترل هوشمند عیب یابی خودکار می باشد که در صورت به وجود آمدن مشکل از طریق تلفن همراه یا با به صدا در آوردن آژیر خطر مرغدار را با خبر می کند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی کند.

با توجه به هوشمند سازی سیستم مرغداری کاهش عبور و مرور پرسنل و در نتیجه سلامت طیور را خواهیم داشت از طرفی با این کار میتوانیم تعداد نیروی انسانی را هم کاهش دهیم که در نتیجه باعث کاهش خطاهای انسانی و بالا رفتن میزان کیفیت تولید می باشد.

۷_مانیتورینگ آنلاین سالن:

با پیشرفت روز به روز صنعت مرغداری مشاهده سالن های مرغداری از راه دور  یکی از عوامل مهم می باشد که میتوان حالت پرندگان ،تشخیص پراکندگی طیور در سالن،داشتن یا نداشتن تحرک و مواردی از این دسته را میتوان نام برد.

۸_جمع آوری اتوماتیک تخم مرغ:

سیستم جمع آوری تخم مرغ به دو صورت دستی و اتوماتیک انجام میشود.

در سیستم جمع آوری دستی کارگرها تخم مرغ ها را داخل شانه های مقوایی و پلاستیکی قرار میدهند و برای سهولت در کار با ارابه های  مکانیزه جابه جا میکنند اما در بیشتر سالن های مرغداری از سیستم جمع آوری اتوماتیک استفاده می شود.

در روش اتوماتیک  تخم مرغ ها با استفاده از شیب قفس روی تسمه نوار نقاله قرار می گیرند و وارد اتاق نوربین یاهمان کندلینگ می شوند.

کندلینگ دقیق ترین،سریعترین و ساده ترین روش شناسایی هر گونه آلودگی روی پوسته تخم مرغ می باشد.

تخم مرغ ها پس از آنکه از کندلینگ خارج شدند وارد نوار نقاله فارم پکر یا همان تخم مرغ جمع کن میشوند و از سر نوک تیز تخم مرغ داخل شانه قرار می گیرند و سپس بر روی تخم مرغ ها بدون وابستگی به ابعاد و اندازه شانه تخم مرغ چاپ زده می شود.

شرکت آرین بهرنگ سیاه قلم ارائه دهنده صفر تا صد خط بسته بندی تخم مرغ ، آماده است تا تمامی فعالان در این صنعت را جهت اتوماتیک کردن سالن های مرغداری یاری رساند.

جهت مشاوره رایگان در این زمینه با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

۰۹۱۲۶۳۹۲۴۵۹

۰۹۱۲۹۳۳۶۲۳۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *