جت پرینتر

جت پرینتر ایرانی یا خارجی

جت پرینتر ایرانی

جت پرینتر ایرانی خریداری کنیم یا خارجی ؟؟؟

در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی در مورد جت پرینتر ایرانی و خارجی به شما ارائه دهیم.

تولید و واردات قطعات و دستگاه های الکترونیکی یکی از مهم ترین نیازهای هر کشور جهت توسعه صنعت و ماشین آلات آن است.

به همین دلیل هر کشور باید به تولید و واردات قطعات و دستگاه های الکترونیکی مورد نیاز خود بپردازد.

نیازکشور ما، ایران به این قطعات و کالاها را نمی توان انکار کرد.

در این زمان سوال مهمی توجه ذهن ها را به خود جلب می کند.

تولید قطعات و دستگاه های الکترونیکی یا واردات آنها ، کدامیک به صرفه تر است؟

و چرا با وجود تولیدکنندهای داخلی با تجربه ، هنوز هم بسیاری از شرکت ها تمایل دارند قطعات و دستگاه های الکترونیکی خود را از کشورهای دیگر تهیه کنند؟

امروزه شرکت های تولیدکننده باتجربه ای در ایران وجود دارند که این قطعات را تولید و روانه بازار می کنند، اما هنوز هم نیاز به دستگاه های جدید با تکنولوژی پیشرفته تر در کشور حس می شود.

تهیه این دستگاه های جدید و پیشرفته دارای هزینه های سنگین برای شرکت های تولید کننده داخلی است که برای آنها مقرون به صرفه نیست!

به دلیل عدم توانایی شرکت های داخلی در ساخت قطعات باکیفیت و پیشرفته و در بر داشتن هزینه های بالا، این شرکتها قطعات الکترونیکی مورد نیاز خود را از کشورهای دیگر تهیه می کنند.

از طرفی هم به دلیل وجود تحریم ها، بسیاری از کشورهای خارجی مایل به همکاری با شرکتهای ایرانی نیستند.

نکته شایان ذکر این است که بسیاری از پژوهشگران در تلاش برای ساخت نمونه های داخلی اینگونه قطعات هستند تا هم نیاز داخلی را برطرف کرده و هم هزینه های تولیدکنندگان جهت تهیه قطعات و دستگاه های الکترونیکی را کمتر کنند.

همین امر باعث صرف هزینه های سنگین شده ولی نتایج به دست آمده چندان مورد توجه قرار نگرفته است، از این رو کارفرمایان و تولیدکنندگان ترجیح می دهند هنوز هم قطعات و دستگاه های الکترونیکی را از کشورهای دیگر وارد کنند.

جت پرینتر ایرانی

با پیشرفت تکنولوژی یکی از صنایعی که رشد چشمگیری داشته است، قطعات و تجهیزات الکترونیکی است.

فعالیت بسیاری از شرکتها در زمینه تولید و واردات این قطعات و تجهیزات باعث شده است که نیازهای شرکت های داخلی را در این زمینه فراهم کنند.

بعضی از شرکت های تامین کننده داخلی با وجود مشکلات و چالش های فراوان، مستقیما با شرکت های تولیدکننده خارجی همکاری کرده و با هزینه بسیار مناسب قطعات و دستگاه های الکترونیکی را وارد می کنند.

شرکتهای داخلی که از این راه فعالیت خود را ادامه و گسترش میدهند، از نظر مالی سود قابل توجهی دریافت می کنند پس مشکلات و چالش های مسیر را نیز تحمل می کنند.

افراد و شرکتهای تازه کار که تجربه و اطلاعات مورد نیاز در این زمینه را ندارند، مجبورند با شرکت های تامین کننده همکاری کنند و کالاهای خود را با هزینه های بسیار بالا از این شرکتها تهیه کنند.

در همین راستا توصیه می کنیم، قبل از خرید، شرکت ها و تولیدکنندگان معتبر و با کیفیت در این زمینه را جستجو کنید تا بتوانید خریدی با مناسب ترین قیمت و بهترین کیفیت را داشته باشید.

امروزه جت پرینترهای صنعتی و قطعات و تجهیزات آنها از جمله مهمترین قطعات و تجهیزات الکترونیکی مورد نیاز صنایع مختلف در دنیاست که می توان به جت پرینترهای دستی و اتوماتیک ،کارتریج های گوناگون، بردهای الکترونیکی ، آی سی های مختلف ، پاورها و کابل های مختلف و … اشاره کرد.

در اینجا توضیح مختصری در مورد جت پرینتر ارائه می شود.

جت پرینتر دستگاهی است الکترونیکی با ترکیبی از قطعات الکترونیکی،مکانیکی و هیدرولیکی که کاربرد اصلی آنها در خطوط تولید میباشد.

کارخانه هایی از قبیل صنایع غذایی،آشامیدنی ،صنایع دارویی،آرایشی و بهداشتی ، سلولوزی، صنایع ساختمانی ،صنایع چوب ،نئوپان ،ام دی اف ، صنایع شیمیایی
و یا کارخانه های پتروشیمی،صنایع کشاورزی،صنایع دام و طیور ،صنایع تولید کننده قطعات خودرو،صنایع تولیدی روغن های صنعتی،صنایع تولیدی شیشه و آینه،صنایع نظامی و …
می باشد.

یک سری از مدل های جت پرینتر ایرانی و خارجی ( برای مثال جت پرینترهای CIJ )  به علت  قطعات مکانیکی استفاده شده در آنها دارای سرعت چاپ بسیار بالایی هستند و این سرعت بالا، بسیار وابسته به تعداد کاراکتر و خطوط چاپی دستگاه است.

هر چقدر تعداد خطوط و کاراکترهای چاپی افزایش یابد، سرعت این جت پرینترها کاهش می یابد.

دارای ۱ یا ۲ نازل هستند و وضوح چاپی کمتری نسبت به جت پرینترهای دیگر دارند.

زمان خشک شدن جوهر در این جت پرینترهای وارداتی بسیار سریع است.

مدار جوهر رسانی باید مرتبا با حلال شست و شو شوند که این امر گاها موجب ناراحتی تنفسی برای اپراتور دستگاه می شود.

نسبت به سایر جت پرینترها، دارای الودگی زیست محیطی بیشتری هستند.

هزینه های جانبی این جت پرینترها و سرویس های دوره ای، گاها از سایر جت پرینترها ، بیشتر است.

نکته قابل ذکر در مورد جت پرینترهای cij ، حساس بودن و بروز انواع خطا در محیط های دارای غبار و رطوبت است.

با وجود تمام نکات ذکر شده ، توصیه می شود در صورت نیاز از جت پرینترهای CIJ کشورهای اروپایی تهیه کنید.

برخی دیگر از مدل های جت پرینتر ایرانی و خارجی ( برای مثال جت پرینترهایی با تکنولوژی hp ) دارای صفحه نمایش لمسی هستند که کار پیام نویسی را برای کاربران راحت می کند.

و علاوه بر صفحه نمایش لمسی دارای سیستم انکودر نیز هستند که با گرفتن سرعت دست باعث میشوند چاپ یکسانی را در زبانهای فارسی، انگلیسی، عربی و… داشته باشید.

این جت پرینترها اکثر کارتریج های با کیفیت موجود در بازار با رنگهای متنوع را ساپورت کرده و در عرض های مختلف ۱۳ ، ۲۶ و ۵۰ میلیمتر چاپ می زنند.

این تاریخ زن­های صنعتی جوهرافشان هستند و توانایی چاپ روی انواع سطوح را دارا می باشند.

جنس بدنه آنها عموما از نوع فلزهای سبک وزن است و در برابر ضربه مقاوم اند.

جت پرینترهایی که باتری خور هستند، معمولا از باتری های لیتیومی با قابلیت شارژ سریع و نگهداری شارژ بالا استفاده می کنند.

برخی دیگر از این جت پرینترها را می توان به آسانی روی سه پایه،انواع نوارنقاله،خطوط تولید و بسته بندی نصب کرد.

قیمت تمام شده جت پرینتر ایرانی مسلما، کمتر از مشابه خارجی آنهاست.

جت پرینتر ایرانی اتوماتیک، بسته به نوع جت پرینتر، تقریبا تمامی قابلیت های ذکر شده مشابه خارجی خود را دارند با این تفاوت که ممکن است برخی از قطعات داخلی آنها ساخت ایران باشد و کیفیت لازم را نداشته باشد.

ولی مزیتی که جت پرینتر ایرانی نسبت به جت پرینترهای خارجی دارد این است که شرکتهای سازنده ،آنها را گارانتی کرده و خدمات پس از فروش خوبی را ارائه می دهند که می توان گفت نکته ای قابل تامل است.

در نتیجه نمی توان گفت جت پرینتر ایرانی بهتر هستند یا خارجی .

همانطور که در این مقاله گفته شد، هر کدام دارای معایب و مزایای خاص خود هستند که شما با توجه به صنعت و محصول تولیدی خود جت پرینتر مورد نظرتان را تهیه می کنید.

امید بر این داریم توانسته باشیم در این مقاله راهنمایی خوبی برای شما مشتریان عزیز جهت کسب خرید جت پرینتر ایرانی و یا خارجی داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *