جت پرینتر

تاثیر بسته بندی محصول در میزان فروش

بسته بندی محصول

در سال های اخیر مردم به دلیل داشتن قدرت انتخاب در میان تنوع محصولات و تصمیم گیری برای خرید کالا، بیشتر از بقیه موارد به بسته بندی محصول توجه می کنند. از این رو میتوان گفت بسته بندی محصول تاثیر بسزایی بر فروش دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

بسته بندی محصول

اصلی ترین فاکتور فروش در افزایش فروش محصولات

بسته بندی یکی از اصلی ترین و مهم ترین فاکتورها در خرید مشتریان می باشد میزان جذابیت بسته بندی محصولات برای مشتریان و فروشندگان بسیار پر اهمیت می باشد.

در حال حاضر بسته بندی جز جدا ناپذیر از فرآیند برند سازی و فروش محصولات می باشد و همچین تحقیقات نشان داده است  که خرید های ناگهانی و بدون برنامه ریزی نتیجه بسته بندی های جذاب می باشد و این امر موجب رقابت شدید بین بسته بندی ها شده است.

اما در کنار بسته بندی ، کیفیت محصول نباید فراموش شود چرا که محصول خوب باید در طولانی مدت باعث رضایت مشتریان شود.

از آنجایی که بسته بندی یکی از فاکتور های بسیار مهم در انتخاب مشتری می باشد در بیشتر موارد هزینه های آن از هزینه های تمام شده کالا بیشتر خواهد بود پس باید طراحی بسته ها به گونه ای باشد که بتواند محصول را عالی معرفی کند.

تاثیر بسته بندی بر افزایش فروش

همانطور که گفتیم بسته بنده یکی از عوامل مهم در فروش می باشد به همین منظور یک بسته بندی خوب باید به نحوی باشد که نه تنها ظاهر مناسبی داشته باشد بلکه از کالا حفاظت کرده و و آن را در برابر عوامل خارجی حفظ نماید. برای مثال بسته بندی دارو باید به گونه ای طراحی شود که این محصول را در برابر خردشدگی و آسیب دیدن حفظ نماید پس  میتوان گفت علاوه بر اینکه طراحی و ظاهر یک بسته بندی مهم است، میزان کیفیت و حفاظت آن از محصول نیز نقش بسیار مهمی در میزان فروش کالا دارد.

نقش بسته بندی در افزایش فروش اینترنتی

در سال های اخیر بسیاری از کسب و کار ها و تولیدکنندگان اقدام به فروش محصولات خود کرده اند. در فروشگاه های اینترنتی به دلیل اینکه مشتری از نزدیک نمی تواند محصول را ببیند باید طراحی محصول به گونه ای باشد که حس تجربه کردن محصول را به مشتری انتقال دهد پس میتوان گفت بسته بندی در فروشگاه های اینترنتی نقش مهم تری دارد.

در فروشگاه های اینترنتی چون که مشتری نمیتواند قبل از خرید کردن، محصول خود را تست و امتحان کند از این رو بسته بندی شکیل تر بیشتر موجب افزایش فروش خواهد شد.

بسته بندی ها به چند دسته تقسیم می شوند:

  • بسته بندی شیشه
  • بسته بندی فلزی
  • بسته بندی پلاستکی
  • پاکت ها

بسته بندی محصول شیشه ای:

ظروف شیشه ای یکی از قدیمی ترین ظرف های بسته بندی می باشد که در گذشته، ساخت ظروف های شیشه ای یک صنعت بسیار مهم بود

مزایای بسته بندی شیشه ای:

شیشه به دلیل شفافیت اجازه می دهد که خریدار محتوای داخل شیشه را ببیند. ظروف های شیشه ای محکم بوده و از محتوای داخل به خوبی نگهداری می کنند و چونکه از لحاظ شیمیایی خنثی میباشد با محتوای درون خود واکنش نمی دهد

معایب بسته بندی شیشه ای:

درصد شکستن شیشه به نسبت بقیه بسته بندی های دیگر بالاتر می باشد و انتقال و جابه جایی آن هم به نسبت سخت تر است و این خطر همیشه وجود دارد که هنگام جابه جایی قسمتی از شیشه خرد شده و داخل محتوای آن انتقال پیدا کند

بسته بندی محصول فلزی:

اصولا در بسته بندی های فلزی از دو دسته مواد استفاده می شود. یکی موادی که در ساختمان اصلی استفاده میشود و موادی که نقش کمکی دارند و باعث استحکام بسته بندی در مقابل خوردگی و…. می شود.

 در ساخت بسته بندی ها فلزی از مواد اولیه های مختلفی استفاده می شود  زیرا کاربرد های مختلفی دارند و دارای خواص متفاوتی می باشند

مزایای استفاده از بسته بندی های فلزی:

در کل بسته بندی های فلزی در مقابل درجه حرارات بالا، نفوذ آب و رطوبت و… مقاومت فوق العاده ای دارند و خاصیت مسموم کنندگی آن بسیار پایین است.

معایب استفاده از بسته بندی های فلزی:

در بسته بندی های فلزی پدیده خوردگی در مقایسه با بسته بندی های دیگر بیشتر ایجاد می شود که باعث تغییر رنگ و کاهش ویتامین های محتوای موجود می گردد.

بسته بندی محصول پلاستیکی:

پلاستیک ترکیباتی هستند که با زنجیره طولانی مدت شکل گرفته اند و انواع بسیار گوناگون و متفاوتی را شامل می شوند و با صنایع متنوعی از جمله صنایع غذایی، دارویی، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم الکترونیکی و… در ارتباط هستند.

مزایای استفاده از بسته بندی پلاستیکی:

بسته بندی های پلاستیکی دارای وزن کم و از لحاظ قیمتی، به صرفه تر از بقیه بسته بندی ها می باشد. پلاستیک ها سرعت تولید بالایی دارند و در موارد خاص قابلیت بازیافت و استفاده مجدد را دارند و از لحاظ ظاهری جلوه مناسبی دارند.

معایب استفاده از بسته بندی پلاستیکی:

اولین و مهم ترین معایب بسته بندی های پلاستیکی این است که به عنوان مواد کمکی در کارخانجات استفاده و موقع تماس با مواد غذایی به مواد غذایی انتقال پیدا میکند. قابلیت برگشت پلاستیک ها به محیط زیست بسیار کند است و چرخه طبیعت را برهم می زند.

بسته بندی محصول پاکت کاغذی:

پاکت های کاغذی بر اساس جنس، ابعاد، اندازه و… به چندین دسته تقسیم می شوند: مثل پاکت دارو، پاکت کاتالوگ، پاکت پول کیف ها و ساک دستی کاغذی یا کیسه انواع بسته بندی کاغذی

در نهایت پس از بسته بندی یک جت پرینتر مناسب میتواند تمام کننده یک بسته بندی شک و عالی باشد. همانطور که میدانید چنانچه یک بسته بندی محصول عالی داشته باشید اما چاپ خوبی روی آن نزنید، باز هم شکل مناسبی نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *