جت پرینتر

عملکرد جت پرینترهای hp

عملکرد جت پرینترهای hp

در این مقاله قصد داریم در مورد عملکرد جت پرینترهای hp به صحبت بپردازیم.

جت پرینترهای hp در طیف وسیعی از صنایع و مشاغل مختلف و معمولا جهت چاپ اطلاعاتی نظیر تاریخ تولید و انقضا و … در صنعت بسته بندی کاربرد دارند.

عملکرد جت پرینترهای hp به گونه ای است که میتوان آنها را در ردیف جت پرینترهای  ارزان قیمت قرار داد چون نیازی به تعمیرات و نگهداری خاصی ندارد و همچنین اپراتوری بسیار آسان و راحتی دارد.

تکنولوژی های شرکت HP

به طور قطع میتوان گفت قدرت تکنولوژی شرکت HP  رو به افزایش است و این شرکت در زمان شروع کار خود تا به امروز ابداعات زیادی را ایجاد کرده و یا به رشد آن کمک کرده است که بسیاری از آنها در زمان خودشان پیشرو و بی همتا بوده اند . از تکنولوژی های HP در ساخت جت پرینترهای صنعتی و جت پرینترهای دستی استفاده می‌شود.

عملکرد جت پرینترهای hp

جت پرینترهای صنعتی و جت پرینترهای دستی hp به رغم تکنولوژی بسیار بالایی که دارند توانسته اند قطعات اضافی موجود در پرینترهای صنعتی دیگر را حذف نمایند و این خود منجر به کاهش قیمت این مدل جت پرینترهای صنعتی و جت پرینترهای دستی گردیده است.

کارتریج hp در جت پرینترهای صنعتی و جت پرینترهای دستی

کارتریج های hp شامل مخزن جوهر و برد الکترونیکی می باشند که به برد الکترونیکی کارتریج hp اصطلاحا print head گفته می‌شود.

 

عملکرد جت پرینترهای hp
عملکرد جت پرینترهای hp

برد روی print head کارتریج های اچ پی دو ردیف نازل جهت چاپ جت پرینترهای صنعتی و جت پرینتر های دستی وجود دارد ظرفیت کارتریج جت پرینترهای دستی و پرینترهای صنعتی ۴۲ میلی لیتر می باشد جوهر تحت خلا داخل آن قرار دارد.

بر روی print head  کارتریج اچ پی ۳۰۰ نازل وجود دارد که ۶۰۰ روزانه های بسیار ریز در هر اینچ آن قرار دارد که اصطلاحاً به آن DPI گفته می شود کیفیت جت پرینترهای صنعتی و پرینترهای دستی hp معادله ۶۰۰ dpi می باشد.

 

ولتاژ کارکرد جت پرینترهای صنعتی و پرینترهای دستی hp از سطح ۸٫۵ ولت تا ۱۲ ولت می باشد و بر روی print head پنجاه و دو عدد نقطه اتصال وجود دارد که از طریق این ۵۲ نقطه اتصال جت پرینترهای صنعتی و دستی کنترل و مدیریت میشود .

تکنولوژی موجود در کارتریج های اچ پی ۴۵ این ویژگی را به جت پرینترهای صنعتی و جت پرینترهای های دستی می دهد که بتواند بر روی سطوح مختلف از جمله: فلزات، شیشه، پلاستیک، مواد پلیمری و …. اطلاعات متفاوتی از جمله QR CODE، بارکد، تاریخ تولید، تاریخ انقضا و …. را چاپ نمایند.

کارتریج های HP45 استفاده شده در پرینترهای دستی و پرینتر های صنعتی قابلیت شارژ مجدد دارند که این مهم منجر به کاهش هزینه چاپ جت پرینترهای صنعتی و جت پرینترهای دستی می گردد

جت پرینترهای دستی و صنعتی قابلیت استفاده از کارتریج های HP پایه الکل و پایه حلال را دارا میباشند .

نحوه عملکرد جت پرینترهای hp

همانطور که توضیح داده شد هر کارتریج دارای یک print head می باشد که نازل ها بر روی آن قرار دارد و  در داخل هر نازل کارتریج hp یک مخزن بسیار کوچک وجود دارد که هر مخزن به یک هیتر بسیار کوچکتر متصل می باشد.

عملکرد جت پرینترهای hp

زمانی که جت پرینترهای صنعتی و یا جت پرینترهای دستی چاپ می زنند هیتر هر نازل به صورت مجزا روشن می شوند و جوهر موجود درمخزن نازل را تبخیر می نماید.

این تبخیر جوهر منجر به خارج شدن جوهر داخل نازل می گردد و منجر به ایجاد چاپ می گردد.

این تکنولوژی بسیار پیچیده در عملکرد جت پرینترهای hp در عین حال ساده باعث کاهش قیمت جت پرینترهای صنعتی و به پرینتر های دستی HP شده است و به این دلیل جت پرینترهای صنعتی و جت پرینترهای دستی به جت پرینترهای ارزان قیمت معروف می باشند.

پس از انجام چاپ و خروج جوهر از نازل دمای هیتر کاهش میابد تا خنک شود و برای چاپ بعدی آماده باشد.

نکته حائز اهمیت در این تکنولوژی به کار رفته در جت پرینترهای صنعتی و جت پرینترهای دستی این است که مرحله گرم شدن هیتر نازل و تبخیر جوهر در درون نازل و چاپ توسط کنترلرهای بسیار قوی و طی دو میکروثانیه انجام می‌پذیرد.

امید بر این داریم که توانسته باشیم توضیحات کاملی در مورد نحوه عملکرد جت پرینترهای hp  داده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *