بسته بندی تخم مرغ

معرفی خط بسته بندی تخم مرغ

معرفی خط بسته بندی تخم مرغ

معرفی خط بسته بندی تخم مرغ :

یکی از مهمترین تجهیزاتی که سیستم مرغ تخم گذار حائز اهمیت است سیستم جمع آوری تخم مرغ می باشد این سیستم از تعدادی نوار نقاله و سنسور رول و کاپ تسمه انتقال تشکیل شده است .

به طور کلی مرغداری ها شامل دو گروه میشوند :

۱-مرغداری های اتوماتیک :

مرغداری های اتوماتیک به گونه ایی هستند که از جمع آوری تخم مرغ تا بسته بندی همه و همه از طریق نوار نقاله و تجهیزات پیشرفته انجام میگیرند .

۲-مرغداری های نیمه اتوماتیک :

مرغداری های نیمه اتوماتیک جمع اوری تخم مرغ از طریق دست و نیروی انسانی انجام می شود ولی بسته بندی تخم مرغ از طریق ماشین آلات و تجهیزات انجام می شود .

اهمیت دستگاه تخم مرغ جمع کن :

از آنجایی که تخم مرغ محصول بسیار حساس و شکننده ایی است برای بسته بندی آن نیاز به یکسری دستگاه های مخصوص می باشد که تخم مرغ ها دچار آسیب و شکستگی نشوند. همچنین برای دریافت مجوز و  بسته بندی تخم مرغ تهیه دستگاه هایی به صورت اجباری لازم است .

دستگاه تخم مرغ جمع کن شامل موارد زیر می باشد :

 

نوار نقاله :

مرحله اول انتقال تخم مرغ ها به لودر است که با استفاده از نوار نقاله هایی این کار بدون دخالت دست انجام میشود .

این نوار نقاله در طول های مختلف با جنس استیل با کیفیت و قابلیت افزایش طول قابل ارایه می باشند که برروی نوار نقاله تسمه ایی از جنس مدولار نصب شده است .

لودر :

در این مرحله تخم مرغ های موجود در شانه های مقوایی با استفاده از دستگاه لودر که شامل یک نوار نقاله و یک رباط می باشند برداشته و وارد گیت ورودی کندلینگ می شوند کار کردن لودر بدون دخالت دست انجام میگیرد و بر روی ربات چند ردیف مکنده پلاستیکی می باشد که با استفاده از این مکنده ها تخم مرغ ها از روی شانه جذب و بر روی چند ردیف رول قرار میگیرند و با حرکت رول ها تخم مرغ ها وارد گیت ورودی کندلینگ می شوند.

کندلینگ :

توسط این دستگاه میتوان تخم مرغ هایی که دچار شکستگی مویی و یا آلودگی می باشند و با چشم قابل رویت نیستند شناسایی شوند.

این دستگاه شامل اتاقک نوری می باشد که از قسمت زیرین آن به تخم مرغ نور می تابد تا آلودگیهای  موجود بر روی تخم مرغ قابل تشخیص باشد .

در دیواره این اتاقک آینه ایی نصب شده است تا تشخیص و مشاهده تخم مرغ های آلوده  برای اپراتور راحت تر باشد این دستگاه شامل یک قسمت ورودی و یک قسمت خروجی می باشد که تخم مرغ ها از طریق نوار نقاله وارد این کندلینگ می شوند و به حالت چرخشی از روی غلتک های موجود در داخل اتاقک عبور میکنند.

چرخش تخم مرغ در داخل این این اتاقک باعث میشود تخم مرغ ها از تمامی زوایا بررسی شوند در صنایع غذایی وجود کندلینگ از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که هر گونه ترک ریزو آلودگی در تخم مرغ سبب می شود تا تخم مرغ زود تر فاسد شود  یک تخم مرغ فاسد سبب می شود تا مصرف کننده یک دید منفی نسب به برند آن تخم مرغ داشته باشد .

دستگاه سورتر:

بعد از خارج شدن تخم مرغ از دستگاه کندلینگ تخم مرغ ها وارد دستگاه سورتر میشوند با وارد شدن به بخش سورتر تخم مرغ ها بر اساس اندازه و وزن از هم جدا میشوند و تخم مرغ های یکسان و یک اندازه در یک بسته بندی قرار میگیرند.

این جداسازی بسیار دقیق انجام می شود دستگاه سورتر ممکن است دارای سه یا چهار گرید باشد وجود دستگاه تخم مرغ برای واحد های بسته بندی الزامی نمی باشد جنس این دستگاه تماما از استیل می باشد .

-دستگاه پکر:

پس از خارج شدن تخم مرغ ها از دستگاه سورتر از طریق نوار نقاله وارد دستگاه فارم پکر میشوند .

از ویژگی های مهم فارم پکر وجود سیستم عقب نشینی جهت جلوگیری از ازدحام تخم مرغ ها در قسمت ورودی پکر می باشد بعد از گذشتن از گیت ورودی از ۶ ردیف سنسور عبور کرده. وجود سنسور ها سبب میشود تا تخم مرغ ها به صورت تکی عبور کنند و از گذشتن تخم مرغ ها به صورت چند تایی جلوگیری میشوند. بعد از عبور از سنسور ها وارد قسمت رول های پکر میشوند نوار رولر ها دارای ویژگی ایی هستند که تخم مرغ ها از سمت قسمت نوک تیز وارد قسمت کاپ رول میشوند بعد از وارد شدن در داخل کاپ ها به سمت پرینتر حرکت میکنند .

بر روی دستگاه فارم پکر یک هد پرینتر ۶ هد نصب شده است که از طریق این پرینتر تاریخ تولید ، انقضا ،لوگو ، برند به صورت ۳ خط بر روی تخم مرغ چاپ میشود .

ویژگی های پرینتر تخم مرغ :

 

معرفی خط بسته بندی تخم مرغ

 

چاپ بر روی تخم مرغ با ۶رنگ متنوع همزمان  (قرمز ، آبی ، سبز ، بنفش ، مشکی ، نارنجی ) .

قابلیت چاپ تا ۲۸۰۰۰ تخم مرغ در ساعت.

قابلیت چاپ بر روی شانه های مختلف (۶ تایی ، ۹ تایی ، ۱۲ تایی ،۱۵تایی ،۱۸تایی ،۲۰تایی ،۲۲تایی ،۲۴ تایی) .

تماس جنس دستگاه از استیل با کیفیت می باشد .

دستگاه دارای ۶ هد استیل می باشد .

تنها هزینه این دستگاه در دراز مدت شارژ کارتریح و یا تعویض کارتریج می باشد.(کارتریج حداکثر سه بار قابلیت شارژ دارد).

دارا بودن منو  فارسی و استفاده آسان از دستگاه.

مشتریان عزیز میتوانند جت پرینتر را به صورت جداگانه با قیمت مناسبی در ۳ نوع :۳هد و ۵هد و ۶هد خریداری کنید.

ارتجاعی بودن هد از دیگر ویژکی های پرینتر است که از ضربه زدن هد ها به تخم مرغ ها و شکستگی آن ها جلو میکند .

قابلیت قرار دادن پرینتر بر روی نوانقاله برای تبدبل پرینتر به فارم پکر ، پس از گذشتن از پرینت و ثبت تاریخ تولید و انقضا و برند ربات دستگاه پکر کار انتقال تخم مرغ ها را به داخل انواع شانه ۶الی ۳۰ تایی را انجام میدهد .

اهمیت دستگاه تخم مرغ جمع کن  :

افزایش میزان سرعت العمل

هم زمان سازی چاپ و بسته بندی

سرعت عمل بالا

کاهش تلفات شکستگی تخم مرغ

کاهش نیروی انسانی

افزایش راندمان کاری

کلام آخر :

شرکت آرین بهرنگ سیاه قلم با  بهره گیری از مهندسین و متخصصین بومی و الهام از تکنولوژی روز دنیا جهت افزایش کیفیت چاپ و بسته بندی محصولات کارخانجات در واحد های تولیدی ، تولیدات خود را در سراسر میهن و بازارهای صادراتی کشورهای هم جوار عرضه می دارد .

هدف ما افزایش کیفیت و توسعه محصولات این شرکت و توجه به نیاز مشتریان و تعامل سازنده و نزدیک با آن ها بوده و خواهد بود.

خدمات پس از فروش و رضایت مشتریان از اصلی ترین اصول اخلاقی این مجموعه می باشد .

آنچه ما را نسبت به رقبا متمایز کرده است دقت و حساسیت همیشگی در حفظ بهترین کیفیت و کمیت برای مشتریانمان می باشد .

رسالت این شرکت نسبت به عموم هم میهنانمان امکان استفاده تولید کارخانجات بسته بندی و اطمینان از خریدی مطمعن در ازای تاریخ و قیمت و اصالت کالا می باشد .

نتیجه تمام اهداف و رسالت شرکت زمانی به ثمر می نشیند که کارمندان و پرسنل شرکت دلگرمی و حمایت خود را از این شرکت دریغ ننمایند لذا دغدغه پرسنل همان دغدغه سازمان است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *