بسته بندی تخم مرغ

کندلینگ یا نوربینی تخم مرغ

نوربینی تخم مرغ

نوربینی تخم مرغ چیست؟

تشخیص تخم مرغ هایی که دارای ترک مویی هستند امری بسیار دشوار است . برای حل این مشکل باید از دستگاه های کندلینگ استفاده کرد .

تخم مرغ هایی که دارای ترک های مویی هستند از نظر بهداشتی کیفیت پایین تری دارند و نسبت به تخم مرغ هایی که سالم هستند زودتر فاسد میشوند و چون این ترک های قابل تشخیص نیستند بسته بندی میشوند وبه دست مصرف کننده میرسند .

برای مصرف تخم مرغ بهتر است از تخم مرغ هایی استفاده کرد که داخل یخچال نگهداری میشوند استفاده کرد چون حفظ کیفیت تخم مرغ برای مصرف یکی از مهم ترین مسائل است .

پس باید حین خرید به سالم بودن پوست تخم مرغ و تاریخ تولید ، انقضا و تمیز بودن آن دقت کرد .

کندلینگ یا نوربینی تخم مرغ از کیفیت بالایی برای شناسایی تخم مرغ های کم کیفیت برخوردار است . البته این نکته را هم باید مد نظر داشت که هر مقدار پوست تخم مرغ سفیدتر باشد کندلینگ آن راحت تر خواهد بود . پس میتوان گفت تخم مرغ های با پوست قهوه ای کندلینگ سخت تری دارند .

در گذشته برای شناسایی تخم مرغ های ناسالم تخم مرغ را به صورت دستی در معرض نور قرار میدادند که این روش راهکار دقیقی نبود .

این روش جای خودش را به دستگاه های کندلینگ داده است به این صورت که تخم مرغ ها حین چرخش روی نوار نقاله در معرض نور قرار میگیرند و به همین دلیل داخل آنها کاملا مشخص میشود و میتوان تخم مرغ هایی که دارای ترک مویی هستند و یا از کیفیت پایین تری برخوردار هستند شناسایی کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *