جت پرینتر

همه چیز درباره دستگاه تاریخ‌زن یا جت پرینتر

همه چیز درباره دستگاه تاریخ‌زن یا جت پرینتر

دستگاه های تاریخ‌زن یا جت پرینتر چیست؟

 

 

all

روزانه میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان برای خرید کالاهای مورد نیاز خود به فروشگاه‌های مختلف مراجعه می‌کنند. هنگامی که شما برای خرید کالایی وارد یک فروشگاه می‌شوید، اولین موضوعی که بعد از نام برند آن کالا مورد توجه شما قرار می‌گیرد، قیمت آن است. بعد از اینکه تصمیم به خرید آن کالا گرفتید، اگر جزو کالاهایی باشد که مدت مصرف آن محدود است، حتماً به تاریخ تولید و انقضای چاپ شده روی آن دقت خواهید کرد. ممکن است برای شما سوال پیش آید که چاپ قیمت و تاریخ تولید و انقضا که هر هفته یا هر روز تغییر می‌کند، چگونه و با چه دستگاهی انجام می‌شود؟

اگر شما صاحب یک کسب و کار تولیدی باشید، از تولید مواد غذایی گرفته تا مواد، مصالح و قطعات صنعتی، به احتمال زیاد نیاز دارید تا اطلاعاتی را بر روی محصول خود چاپ کنید. این اطلاعات به دو دسته تقسیم می‌شوند:

اول، اطلاعاتی که ثابت بوده و به ندرت تغییر می‌کنند. مانند نام کالا، شرکت سازنده، آدرس تولید کننده، مواد تشکیل دهنده و …

دوم، اطلاعاتی که ممکن است هر روز یا در هر سری ساخت تغییر نمایند. این اطلاعات شامل قیمت، تاریخ تولید، تاریخ انقضا، سری ساخت و … هستند.

برای چاپ اینگونه اطلاعات از دستگاهی به نام دستگاه تاریخ‌زن یا جت پرینتر استفاده می‌شود.

 

 

کاربرد دستگاه تاریخ‌زن یا جت پرینتر در صنایع مختلف

دستگاه‌های چاپ قیمت و تاریخ تولید و انقضا در صنایع تولیدی مختلفی کاربرد دارند. صنایع غذایی، داروسازی، آرایشی و بهداشتی و صنایع قطعه‌سازی از جمله صنایعی هستند که بیشترین استفاده را از این دستگاه‌های چاپ می‌نمایند.

 

انواع سطوح قابل چاپ توسط دستگاه تاریخ‌زن یا جت پرینتر

دستگاه‌های جت پرینتر که عموماً به نام دستگاه تاریخ‌زن معروف هستد برای چاپ قیمت، تاریخ تولید و انقضا روی سطوح مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دستگاه‌ها می‌توانند چاپ روی فلز، شیشه، پلاستیک، چرم، کاغذ، مقوا و … را به خوبی انجام دهند.

جت پرینترها عموماً از نوع جوهرافشان هستند و جوهر آن‌ها در دو نوع پایه‌ی آب و پایه‌ی الکل عرضه می‌شود. جوهرهای پایه‌ی آب برای چاپ روی سطوحی مانند کاغذ و مقوا که جاذب آب هستند کاربرد دارد. جوهرهای پایه‌ی الکل نیز برای سطوحی که آب را به خود جذب نمی‌کنند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

 

نمونه‌های چاپ با جت‌پرینتر روی سطوح و کالاهای مختلف

مشاهده سایر نمونه‌های چاپ با دستگاه جت پرینتر روی کالاهای مختلف

 

انواع دستگاه های تاریخ‌زن یا جت پرینتر

دستگاه‌ تاریخ‌زن یا جت پرینتر از نظر قابلیت تحرک به دو دسته تقسیم می‌شود:

اکنون به تشریح هر یک از انواع فوق می‌پردازیم.

 

تاریخ‌زن یا جت پرینتر دستی

جت پرینترهای دستی همانطور که در تصویر پایین ملاحظه می‌کنید، به دلیل سبکی وزن‌شان، قابلیت چاپ به وسیله حرکت دست را دارا هستند. این پرینترها را باید روی کالا حرکت داد تا عمل چاپ روی کالا یا بسته‌بندی آن انجام شود.

 

تاریخ‌زن دستی
انواع جت پرینتر دستی

مزایا و معایب تاریخ‌زن یا جت پرینترهای دستی

 

مزایای جت پرینترهای دستی:

۱- جت پرینترهای دستی به علت سبک بودن وزن و قابلیت تحرک آسان، برای چاپ روی کالاهایی که دارای ابعاد بزرگ می‌باشند بسیار مناسب است. در واقع، به علت اینکه نمی‌توان کالا را به راحتی حرکت داد، پس لازم است تا جت پرینتر قابلیت حرکت روی کالا را داشته باشد.

۲- همچنین جت پرینترهای دستی به دلیل ارزان‌تر بودن نسبت به جت پرینتر صنعتی ثابت، برای واحدهای تولیدی نوپا و تازه تأسیس می‌تواند گزینه‌ی مناسب و مقرون به صرفه‌تری باشد.

۳- یکی دیگر از مزایای جت پرینتر دستی، کم حجم بودن آن‌ها است. به همین دلیل برای واحدهای تولیدی که فضای تولید کوچکی در اختیار دارند بسیار مناسب است.

معایب جت پرینترهای دستی:

۱- یکی از معایب استفاده از جت‌پرینترهای دستی این است که میزان کشیدگی و یکنواختی متن چاپ شده بستگی به سرعت حرکت دست دارد و هرگونه تغییر در سرعت حرکت دست، موجب کشیدگی یا جمع شدن متن می‌شود.

۲- از سوی دیگر حرکت دست باید در یک خط مستقیم انجام شود تا هیچگونه خمیدگی و انحراف در متن چاپ شده به وجود نیاید.

۳- استفاده از جت پرینترهای دستی برای چاپ روزانه‌ی بیش از ۱۰۰۰ عدد محصول، توسط یک نفر، بسیار خسته‌کننده بوده و کیفیت کار چاپ را کاهش می‌دهد.

متخصصان ما برای رفع مشکل اول، اقدام به نصب انکودر روی جت پرینتر نموده‌اند تا تغییرات سرعت حرکت دست را یکنواخت نماید. همچنین برای جلوگیری از انحراف حرکت دست، شابلون‌هایی ساخته‌ایم تا هدایت حرکت جت‌پرینتر بر روی یک خط مستقیم را آسان نماید.

شابلون جت پرینتر دستی
شابلون جت پرینترهای دستی
جت پرینتر انکودر دار
نصب انکودر روی جت پرینترهای دستی

 

قیمت دستگا‌ه تاریخ‌زن یا جت پرینتر دستی

 

اگر محصول تولیدی شما دارای ابعاد بزرگ باشد، خرید دستگاه تاریخ‌زن یا جت پرینتر دستی توصیه می‌شود. همچنین اگر تیراژ تولید محصول، کمتر از ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ عدد در روز باشد، باز هم بهتر است از دستگاه تاریخ‌زن یا جت پرینتر دستی برای چاپ قیمت، تاریخ تولید و انقضا استفاده شود.

معمولاً واحدهای تولیدی تازه تأسیس یا خانگی، به علت تیراژ تولید پایین از جت‌پرینترهای دستی در ابتدای شروع کار خود استفاده می‌کنند و به مرور زمان با توسعه کسب و کار و افزایش تولید، تمایل به خرید جت‌پرینترهای صنعتی ثابت و اتوماتیک پیدا می‌کنند.

لطفاً برای آگاهی از قیمت و انواع جت‌پرینترهای دستی که در شرکت ما تولید می‌شوند، روی لینک زیر کلیک نمایید.

تاریخ‌زن یا جت پرینترهای صنعتی ثابت یا اتوماتیک

 

جت پرینترهای صنعتی اتوماتیک معمولاً روی یک سه‌پایه یا شاسی به طور ثابت قرار می‌گیرند. برای چاپ قیمت، تاریخ تولید و انقضا و سایر اطلاعات مورد نیاز روی کالا، لازم است تا کالا از مقابل جت پرینتر عبور داده شود.

به طور کلی، دو روش برای عبور دادن کالاها از مقابل جت پرینترهای ثابت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  1. روش با نوار نقاله
  2. روش بدون نوار نقاله

استفاده از جت پرینتر‌های صنعتی ثابت همراه با نوار نقاله

 

اگر بخواهید چاپ روی کالا به طور یکنواخت و منظم انجام شود، بهتر است کالا را روی نوار نقاله قرار دهید تا کالا با سرعت یکنواخت از مقابل دستگاه عبور نموده و طول چاپ و فاصله چاپ‌های متوالی قابل تنظیم باشد و به طور منظم انجام شود.

 

استفاده از جت پرینتر‌های صنعتی ثابت بدون نوار نقاله

حال ممکن است به دلیل صرفه‌جویی در هزینه یا تیراژ پایین محصول تولیدی، بخواهید این کار را بدون نوار نقاله انجام دهید. در این صورت باید کالا را به وسیله دست از مقابل سنسور و نازل جت پرینتر عبور داده تا عمل چاپ انجام شود. طبیعی است که در این روش نباید انتظار چاپ یکنواخت و منظم متن مورد نظر را روی کالا داشته باشیم. چون میزان یکنواختی چاپ به سرعت حرکت دست از مقابل جت پرینتر بستگی خواهد داشت.

لذا اگر بخواهید چاپی یکدست و منظم داشته باشید بهتر است از روش قرار دادن کالا روی نوار نقاله استفاده کنید.

برای مشاهده نمونه‌های چاپ با جت پرینترهای صنعتی روی لینک زیر کلیک کنید.

نمونه‌های چاپ با جت پرینتر صنعتی ثابت

 

قیمت دستگا‌ه تاریخ‌زن و جت پرینتر صنعتی ثابت یا اتوماتیک

 

مزایای جت پرینترهای صنعتی ثابت یا اتوماتیک:

۱- جت‌پرینترهای صنعتی با سرعت بیشتری نسبت به جت پرینترهای دستی، عملیات چاپ را انجام می‌دهند. لذا برای واحدهای با تیراژ بالای تولید بسیار مناسب هستند.

۲- چنانچه از نقاله برای چاپ استفاده شود، به دلیل سرعت ثابت و یکنواخت کالا روی نقاله، چاپ منظم و با کیفیتی را خواهیم داشت.

۳- برای کالاهایی که دارای ابعاد کوچک بوده یا سطح ناهموار داشته باشند، استفاده از جت پرینترهای صنعتی ثابت توصیه می‌شود.

معایب جت پرینترهای صنعتی ثابت یا اتوماتیک:

۱- جت پرینترهای صنعتی به علت وزن و حجم بیشتر قابلیت جابجایی کمتری نسبت به جت پرینترهای دستی دارند. همچنین فضای بیشتری را اشغال می‌کنند و باید هنگام خرید به این موضوع توجه داشت.

۲- برای چاپ روی کالاهای بزرگ که نمی‌توان از نوار نقاله برای حرکت آن‌ها استفاده کرد، مناسب نیستند.

۳- جت پرینترهای صنعتی، گران‌تر از جت پرینترهای دستی هستند.

 

اجزای اصلی دستگاه تاریخ‌زن یا جت پرینتر

دستگاه تاریخ‌زن یا جت پرینتر

جت پرینترها از اجزای اصلی زیر تشکیل شده‌اند:

  • کارتریج: که جوهر چاپ درون محفظه‌ی آن قرار دارد و دارای یک برد الکترونیکی و دو عدد نازل برای پاشیدن جوهر می‌باشد.
  • هد جت پرینتر: به منظور قرار گرفتن کارتریج روی دستگاه جت پرینتر که مشتمل بر بردهای الکترونیکی می‌باشد که منجر به اجرای عملیات چاپ توسط کارتریج دستگاه جت پرینتر می‌شود.
  • صفحه نمایش: که برای اعمال تنظیمات روی دستگاه و پیش‌نمایش چاپ مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • کابل‌های اتصال سنسور به دستگاه
  • باطری مخصوص قابل شارژ
  • محل قرار گرفتن حافظه جانبی

دستگاه جت پرینتر یا تاریخ‌زن تخم مرغ

جت پرینتر تخم مرغ

یکی از ملزومات واحدهای تولید و بسته‌بندی تخم‌مرغ دستگاه تاریخ‌زن یا جت پرینتر مخصوص چاپ تاریخ تولید و انقضا می‌باشد. توسط این جت‌پرینترها، علاوه بر چاپ تاریخ تولید و انقضا، می‌توان نام یا لوگوی کارخانه یا شرکت را چاپ نمود.

راه اندازی کارگاه بسته بندی تخم مرغ
نمونه چاپ جت پرینتر روی تخم مرغ

برای دریافت اطلاعات بیشتر راجع به مشخصات و قیمت جت پرینترهای تخم مرغ روی لینک زیر کلیک کنید.

 

قیمت و مشخصات دستگا‌ه تاریخ‌زن و جت پرینترهای تخم‌مرغ

 

قیمت و مشخصات سایر دستگا‌ه‌های خط تولید تخم‌مرغ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *